2012. július 2., hétfő

Milyen egy esküvői smink?!

Nemsokára nekem is bekötik a fejem és többek között már a sminkemen is sokat gondolkodom. Azt szokták mondani, hogy a menyasszony sminkét ne saját maga készítse. Nos, ezzel akkor értek egyet, amennyiben egy olyan menyasszonyról van szó, akinek se kézügyessége- se lehelletnyi szakértelme- vagy úgy egyáltalán fogalma sincs arról, hogy hogyan kell kismineklnie saját magát / egyálatlán nem szokta. Smink nélkül meg nem lenne teljes az összkép a gyönyörű ruhával és frizurával.

Tehát mindenképp érdemes egy profi sminkestől tanácsot kérni, de nem feltétlenül muszáj vele is elkészíttetni. Én személy szerint nagyon jól ismerem az arcom, tudom mit kell kiemelni, mi az amin javítani kell, stb., de azért én is utána járok, hogy hol mit ajánlanának nekem. Biztos kapok majd jó tanácsot, vagy még valami újat is tanulhatok! :)

Úgy gondolom, hogy egy menyasszonyi sminknek nem arról kell szólnia, hogy teljesen másnak mutassuk magunkat. Épp ellenkezőleg. Ki kell emeljük saját bájunkat és szépségünket. Passzolnia kell hozzánk. Nem mutat jól egy vadóc smink egy nagyon romantikus lányon...attól függetlenül, hogy vadóc sminket nem illik esküvőn viselni. A sminknek itt is, mint általában ki kell egészítenie minket!!!

Az online oldalakat bújva találtam egy nagyon jó kis összegzést, hogy mire illdomos odafigyelni egy menyasszonyi sminknél:
- először is érdemes kerülni a nagyon erős, rikító - neon színeket, a vastag, sötét ceruzavonalakat
- előző nap ( vagy inkább pár hónappal előtte is érdemes elkezdeni ) adj meg minden jót és táplálót az arcbőrödnek. Radírozás, hidratálás, stb.
- bőrhibák elkendőzésére korrektor használat
- az alapozó színét ne a kézfejen teszteljük, mert az arcnak másabb színe van
- alapozó fixálásához por/kőpúder használata
- a szemeket jobban ki lehet emelni egy tusvonallal, tincses műszempillával
- a fényes szemhéjporokkal könnyebb dolgozni és ünnepivé válik tőle a smink
- szemhéjporokból olyan színeket válassz, amelyek nem versengenek a szemed színével, hanem - akár egy kis kontrasztot adva - kiemelik azt
- ZÖLD szemre mehetnek a barackos árnyalatok, KÉKre a földszínek, BARNA szemekre akár a lila, rózsaszín, bézs
- a pirosító színe ne legyen túl sötét, inkább a természetes hatásra törekedjünk ( rózsaszínes, barackos ) -> bár szerintem a sötétebb bőrön jobban mutatna egy kis barna-bronzos "pirosító "
- a még ünnepibb hatásért a testre is lehet csillámporokat használni, esetleg szaténfényű testápolót. A kulcscsontra mehet egy kis fényes bronzpor.


Persze ezek nagyon alap dolgok, de ki tudja, lehet valakinek ez is újdonság és nem árt, ha elolvassa.

Színekben én nagyon a természetesség felé hajlok. Kerülném a sötét színeket, azokat max. a mélyítésre, kiemelésre használnám. Igaz, ma már vannak modernebb menyasszonyi sminkek is, nem csak a klasszikus/romantikus. Mint mindig itt is érvényes, hogy ha a szemet hangsúlyozom, akkor a számat nem és fordítva. Bár én esküvőre amúgy sem festeném erős színnel a számat...már tekintve azt is, hogy a vőlegény nem biztos, hogy örülne, ha a vörös ajaklenyomatom ott virítana az ő ajkain :) Tudom-tudom, van már csókálló rúzs is :D

Mutatok pár képet, amik szerintem egyszerűen fantasztikusak:














Végül ( bár még vagy 50 oldalon keresztül lehetne boncolgatni a témát ) nem feledkezhetünk meg a tartósságról sem. A sminknek túl kell élnie a könnyeket, a puszikat, melegben az izzadtságot. Mindig tökéletesnek kell lennie!
Ezt azt hiszem két féleképpen  lehet elérni: ( ha valaki tud még rá praktikát, akkor írja meg kommentbe-KÖSZI! )
- folytonos utánjavítással ( akár te, akár a sminkesed segítségével )
- fixáló spray-vel ( ezt ugyan még nem próbáltam ki, de minél hamarabb szeretnék beszerezni egy ilyet )


Nagyon nehéz a döntés. Még én sem tudom, hogy milyen sminkem lesz az esküvőn. Sokban fog azért segíteni az is, ha már tudom, hogy milyen díszek lesznek pl. a frizurámban, ha tudom majd, hogy pontosan milyen ruhám is lesz, stb.
Ami fontos, hogy kiemeljem ami szép és én ne más legyek a smink által, hanem csak tökéletesebb. Egészítsük ki egymást, akárcsak a ruhával, a frizurával, a csokrommal... a párommal! :)




Gondolom mindenki álmodozott már a nagy napról. Ti milyen sminket szeretnétek? :) Van esetleg jó tanácsotok, ötletek a sminkkel kapcsolatban?


5 megjegyzés:

  1. Fixalas: fixalo spray-vel kotelezo!
    Plusz a szemhejbazis es a fixalopuder.
    Ami fontos meg: elotte egy hettel elkezdeni sokat inni, es az esemeny elott min. 3 nappal elvegezni az epilalast/szemoldokszedest/stb.-t!
    Aznap semmit nem szabad csinalni a borrel, meg kremezni sem - foleg, ha nagy a meleg! A fixalo vizzel lehet hidratalni a smink elott, ha szukseges.
    Hirtelen ennyi. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezt a fixáló spray-t én is írtam..pont tegnap mentem körbenézni, hogy hol- milyet-mennyiért lehet venni :)
      Tééényleg...a szemhéjbázis!!ki is ment a fejemből...pedig általában mindig használom :D
      Nagyon hasznos infót adtál!! Nagyon szépen köszönöm!!! :)
      A fixáló víz, amit a végén írtál...az milyen?
      Van esetleg olyan termék, amit ismersz és jól bevállt??

      Törlés
    2. Fixáló víz alazz a spray-t értem, de csakis VIZET szabad venni, a hajlakkszerű ragacsos, alkoholos "professzionális" cuccokat kerüld!
      Ami alap és nagyon jó, az a MAC Fix+, csak persze aranyáron van. Egy vitaminokkal dúsított hidratáló permet. Ilyeneket kell fixálásra használni! Az ELF-nek is van hasonlója Studio Makeup Mist & set néven. Ill bármely arcpermet megfelel e célre (Vichy, stb.) Az ELF ára nagyon baráti, Makeuplazaban kapható.
      A lényeg, hogy hidratáló permettel fixálj, ne "lakkal". Ez azért is jó, mert vitamint juttat a bőrödbe, és esküvő után is használhatod hidratáló vitaminkomplexként, akár pl. aza éjszakai krémedre permetezve, vagy smink alá, ha pl nem akarsz krémezni, mert hőség van. "Röviden" ennyi. :)

      Törlés
  2. Jafra és Body Shop még ami eszembe jut, amit érdemes, bár előbbi boltban nem kapható, elég nehézkes beszerezni. Kryolantól és Sminkbolt egyéb termékeitől, ArtDeco fixálótól óvakodj! Remélem, segítettem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. óó, nem is tudod mennyire sokat segítettél! Az ELF cuccait szeretem, lehet először azzal próbálkozom majd. A Vichy-t ismerem..volt tavaly olyanom, de nem is gondoltam volna, hogy azt a sminkelésnél is használhatom...banyek, ha ezt akkor tudtam volna:D
      Köszi újra az infókat ;)

      Törlés