2012. január 8., vasárnap

Így sminkelj hideg időben

Azt hiszem az teljesen nyilvánvaló, hogy télen másképp kell/kellene sminkelni, mint nyáron. Ezzel szerintem senkinek nem közlök újdonságot. Viszont lehet, hogy 1-2 tipp jól jöhet azoknak, akik nem igazán tudják, hogy min is szükséges változtatni. Hiszen a téli sminkek nem csak a színekben eltérőek, mint a tavaszi vagy nyári. Különös figyelmet kell szentelni az arckrémre és  az alapozóra is.
Mielőtt elkezdenék arckrémek hadáról írni, fontos leszögeznem, hogy mindig letisztított arcbőrt krémezünk be és csak is ezek után sminkelünk!
Szóval az arckrémek:
Tisztában vagyok vele, hogy többféle bőrtípus van, ezért inkább általánosságban próbáltam összeszedni a megfelelő arckrémet. Persze nem tudok mindhez saját tapasztalatot írni, így hát örömmel fogadom a Ti véleményeteket! ;)
Kezdem azokkal, amiket ismerek:
Télen én mindig az Avon Naturals - gránátalmás  arckrémét használom. Eddig ez vált be nekem a legjobban. Jelenleg ezt használom.

Az Avon honlapján egyébként ezt a leírást lehet róla olvasni:
Kondicionálja a száraz bőrt. Mélyhidratálást nyújt az arcnak, érzékeny bőrűek is használhatják. Bőrgyógyászatilag tesztelt.


Bevallom, hogy nem igazán szeretem az Avon termékeit, sem sminktermékek sem pedig más termékei miatt. Volt, hogy egyáltalán nem úgy nézett ki az életben a szemhéjpúder, mint a képeken..de még a színe sem volt hasonló..szóval ez és az ehhez hasonló tapasztalataim miatt,  ha az Avonról van szó, akkor én mindig kétkedem. Viszont ezt a krémét nagyon szeretem.

A másik krém, amit még nagyon szeretek az a Nivea.
Saját tapasztalatok alapján a Nivea Visage Pure & Natural - Moisturizing Day Care .


Igazándiból nem sok mindent fűznék hozzá, egyrészt mert imádom és kész :) - másrészt, mert a Nivea termékei eléggé elterjedtek. Nem hiszem, hogy lenne olyan ember, aki ne használta volna :) Ha mégis van, akkor ajánlom, hogy próbálja ki :)
A másik Nivea krémet nem én használom, hanem a testvérem. De eléggé dicsérte ahhoz, hogy felvegyem a listába:  Aqua Sensation .



Állítása szerint egyáltalán nem száraz a bőre, viszont kellemes - puha tapintású ( ezt viszont le is teszteltem! - tényleg puha ;) ).
Ami pedig még inkább mellette szól, hogy UVA szűrő! Ez még télen sem hátrány, hiszen a napsugarak ilyenkor is károsak, nem csak nyáron.

A következőkben olyan krémek lesznek felsorolva, amikről ugyan tapasztalatom nincsen, de
- csábítóan hangzik
- valaki által jónak megítélt krém.

St. Ives kollagén, elasztin hidratáló krém
Állítólag, gyorsan felszívódó-könnyű arckrém. Növeli a bőr rugalmasságát, ragyogóvá és élettel telivé teszi.  Minden bőrtípusra ajánlott.
Kicsit bővebben olvashattok róla ITT.

Clinique Moisture Surge - Extended Thirst Relief
24 órás nedvességgel teli bőrt ígér. Bevallom őszintén, hogy eddig még soha nem használtam semmilyen Clinique terméket, viszont másoktól jókat hallottam róla. Akinek a pénztacsija engedi, szerintem nyugodtan kipróbálhatja ;) Beszámolót kérnék róla ;)
A Clinique oldala: mármint a hidratáló krémes link az ez :)

Nagyjából ennyit a krémekről ( ha valaki szeretne az arckrémekről bővebb posztot, az jelezze és lesz ).
A következő az alapozó!
Egyrészt azért célszerű más alapozót használni télen, mert nyáron azért a legtöbb ember lebarnul télre pedig "kifakul". Már aki persze, mert aki szolizik, az nem...vagy például egyáltalán nem barnul le, mint én :)
Másrészt pedig érdemes télre olyan alapozót használni, ami hidratál  is. Természetesen tartósnak sem árt lennie :)
Én igazándiból nem használok ilyet...vagy legalábbis nem tudom, hogy ilyen alapozót használok-e :)
Ugyanis 3 féle alapozóm van:
Vichy Dermabelnd
IlMakiage - ebből több féle van ( tégelyes-olajmentes, folyékony, )
Astor 16 h Mineral Match
Ezek közül télen a Vichy és az Astor alapozókat használom. Azt pedig, hogy épp melyiket az mindig attól függ, hogy melyik akad először a kezembe :) Mind a kettő folyékony állagú, jó fedésűek és tartósak. Az IlMakiage alapozókat inkább nyáron alkalmazom.

Íme pár alapozó, amikről pozitív visszajelzéseket olvastam:

L'oreal Infallible


Tartós, bőrtökéletesítő alapozó. 16 órán át tartó alapozó. Bőrhibák, szem alatti karikák eltüntetésére abszolút megfelelő. Állítólag még a ruhán sem hagy nyomot. - > ezt az alapozót mindenféleképpen kifogom én is próbálni! Rendkívül felcsigázott!;)

Catrice Infinite

A Catrice márka úgy tudom, hogy nem olyan régóta van Magyarországon..viszont én amiket eddig vettem, mind tökéletes volt és szuper jó áron lehetett megkapni. Mások véleményéért kattintsatok: IDE



Léteznek színezett hidratáló krémek is. Én speciel ezt télen nem használnám, de vannak akik kifejezetten erre az időszakra ajánlják. Nem értem, hogy miért..de ezek sem maradhatnak le a listáról:

Nivea Young -be beautifull
Régebben már a testvérem is kipróbálta és ugyanaz volt a véleménye, mint amiket az interneten lehet olvasni róla. Eléggé zsíros érzést kelt. Viszont legalább jól fed. Ami pedig megint csak ellene szól, hogy csak egy színben kapható.

Sothys
Viszonylag jól fed, könnyen felvihető, pórusokat nem eltömítő és jól hidratáló krém. Állítólag. Az ára körülbelül 10.000 Ft körül van, de cserébe elég keveset használni belőle, így legalább takarékos. Én azért még mindig ott tartok, hogy előbb használok alapozót, mintsem ilyesmit.



Shiseido
Jól fed, a pórusokat nem tömíti el, gyorsan beszívódik, hosszan tart, jól hidratál, nem zsírosít, ... minden szépet és jót lehet róla olvasni. Itt is az egyetlen "hátránya" az ára. Tudom, hogy már írtam, de én még mindig csak ott tudok tartani, hogy előbb veszek alapozót, mint ilyet. Persze megértem azokat, akiknek tényleg elég ennyi az arcára, de egy alapozóval fedett arc még mindig szebb :)





Természetesen egyik alapozó/ színezett hidratáló krém / sem tartós, ha nincs fixálva. Erre  ttélen talán a legjobb megoldásnak az átlátszó púder lehet. Ennek egyetlen hátránya, hogy fényképeken- vaku használattal nagyon fehéríti az arcot. Színezett púdernél érdemes olyan márkát választani, mint az alapozó. Így biztos, hogy nem lesz másabb színe, mint az alapozónknak.

Pirosító?! Ez egy eléggé érdekes kérdés. Sokan gondolják úgy, hogy télen nem érdemes pirosítót használni, hisz a hideg szél, a hűvös idő amúgy is kipirosítja az orcákat én mégis azt gondolom, hogy nem árt kis mennyiségben. Persze pirosítóból amúgy is minimális mennyiséget kell használni, de akkor fogalmazhatok úgy, hogy télen még ennél is kevesebbet. Mondhatnám úgy is, hogy lehelletnyit. Mégohozzá azért, mert míg kint tényleg pirosabb az arc az időjárástól, addig bent a meleg szobában/irodában nem. Szóval pirosító nélkül megint csak elég sápatagnak tűnhetünk.

Szemek sminkelésénél célszerű vízálló termékeket használni, csak úgy mint nyáron. A mi eltérő, azok a színek.  Télen erősebb-teltebb árnyalatokat érdemes használni, főleg mert a "kifakult" bőrhöz sápasztó hatást keltenek a pasztell színek.

Az ajkakra is nagy gondot kell fordítani. Repedezett-száraz ajkakon nem mutat jól semmilyen rúzs.
Nagyon sok ajakápoló van a piacon, de én mégis a körömvirágkrémre esküszöm. Annál jobb nincs is!


Kicsit hosszúra sikeredett a bejegyzés, pedig tényleg igyekeztem minél rövidebbre csinálni. Így is nagyon sok mindent töröltem ki....na de hát nem árt jól tájékozódni és talán megéri ennyit olvasni :)

Minden jót!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése